Vyberte stránku

Jóga

Pondělí 19:30 – 21:00
Úterý 18:30 – 19:45
Čtvrtek 10:00 – 11:15

Jóga s prvky Iyengara

Hlavní předností jógy je, že můžete začít v každém věku a v jakékoliv fyzické kondici. Je vhodná naprosto pro všechny od aktivních sportovců až po osoby, které žijí s nějakým zdravotním handicapem. Jóga pomáhá nejen při bolestech zad a pohybového aparátu, ale i při migrénách, dýchacích a oběhových onemocněních a mírní i další civilizační choroby. Je dobrá pro všechny, kteří potřebují duševní a fyzické uvolnění a chtějí hlouběji poznat sebe sama.
Ve svých lekcích se zaměřuji zejména na správné postavení těla a správné vedení pohybu. Protože každý člověk má jiné dispozice a omezení, používám při cvičení pomůcky jako jsou popruhy, cihličky, válce a deky, někdy cvičíme s dopomocí druhé osoby. Pomůcky jsou přínosem zejména pro začátečníky, kterým pomáhají bezpečně protahovat páteř, ztuhlé klouby, svaly a vazy. V pokročilých lekcích pomůcky pomáhají jednotlivé pozice zdokonalovat a zafixovat si správné pohybové vzorce.

 

Jóga pro těhotné

Úterý 17:00 – 18:15

Jóga pro těhotné nebo gravid jóga je určena nastávajícím maminkám, které překročily první trimestr gravidity a jejichž těhotenství není rizikové. Jiný stav je obdobím celého řetězce změn nejen na úrovni těla, ale i emocí a mysli. Gravid jóga se od obyčejného kondičního cvičení s těhotnými liší v tom, že svým záběrem přesahuje „pouhou“ přípravu na porod. Jóga pro těhotné učí maminky porozumět změnám dějícím se v jejich těle, zbavuje je bolestí zad a kloubů, otoků, zlepšuje cirkulaci krve v pánvi i dolních končetinách, zlepšuje trávení, učí je správně dýchat a relaxovat. Klasické pozice přizpůsobuji fyzickým potřebám a možnostem budoucích maminek, hlavní důraz kladu na bezpečné provádění pozic, nácvik dýchání, koncentrace a uvolnění. 

 

 

 

Poprvé na józe?

  • Na lekci přijďte s mírným předstihem. Respektujte čas druhých – začínáme přesně a pozdní příchod ruší ostatní.
  • Vypněte zvuk i vibrace svého mobilu!
  • Na lekci nechoďte s plným žaludkem – doporučuje se menší jídlo nejpozději hodinu před cvičením, větší jídlo několik hodin. Během lekce nepijte.
  • Na cvičení si vezměte pohodlné oblečení, cvičí se naboso. V chladnějším počasí se hodí ponožky, nejlépe neklouzavé prstové.
  • Tělocvična je pomůckami plně vybavena, máte-li svou podložku, můžete si ji vzít s sebou.
  • Předem mne informujte, pokud máte nějaké zdravotní omezení či potíže, a také o případném těhotenství.
  • Nebojte se být začátečníkem – na hodinách jógy na vás nikdo nekouká a nikdo vás nehodnotí. Soustřeďte se sami na sebe, vnímejte své tělo, které je unikátní a má své limity. Za pár měsíců se vaše schopnosti cvičení jógových pozic nepochybně posunou kupředu. Nyní jste ale na počátku cesty, nesnažte se hnát kupředu a tělesné limity překonávat. Vše chce svůj čas a správné naladění mysli je tou nejlepší zárukou postupné cesty kupředu.